Inloggen    Registreren

Bardahl EGR-reinigingskit frist dieselmotor op

Alles over de Boxer-Diesel modellen kan je hier kwijt

Moderator: Sub Mod's

Forumregels
Post hier Geen Technische info/vragen. Enkel algemene info over de Boxer Diesel.
  • Auteur
    Bericht

Bardahl EGR-reinigingskit frist dieselmotor op

Berichtdoor T-web » 15 okt 2009, 17:47

Vervuiling van het inlaattraject en de EGR-klep is bij dieselmotoren een veel voorkomend probleem. De motor gaat slechter presteren en meer verbruiken. Bardahl introduceert een EGR-reinigingskit, waarmee de vervuiling effectief verwijderd kan worden en nieuwe aanslag voorkomen wordt.

Het bestaat uit twee producten voor een reiniging in twee fasen. Het ene product is bedoeld om in de luchtinlaat te spuiten, dicht bij het luchtfilter. Het tweede product is een brandstofreiniger om toe te voegen aan de tank voor een langdurige werking.

De EGR-reinigingskit maakt het inlaatsysteem vrij van vernis, sludge en roetaanslag. Ook de verbrandingsruimte krijgt een schoonmaakbeurt. Na de behandeling pakt de motor beter op, neemt met minder brandstof genoegen en produceert schonere uitlaatgassen, aldus Bardahl.

Voor preventieve werking raadt Bardahl aan om elke 5000 km Bardahl Common Rail Diesel Injector Cleaner toe te voegen.

bron: AMT
Mijn Subaru Forester: <<<Klik>>>
T-web
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 738
Geregistreerd: 08 nov 2008, 06:20
Woonplaats: Wakkerzeel

Berichtdoor Filip Galle » 15 okt 2009, 17:53

Ik ben zelf zƩƩr tevreden over de Bardahl brandstof- en olie-additieven EN injector-cleaner voor benzinemotoren (motor loopt stiller = minder slijtage).
Filip Galle
X-treme driver

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 399
Geregistreerd: 01 aug 2007, 10:28
Woonplaats: Gullegem

Berichtdoor Rohnny » 15 okt 2009, 21:36

Zo gaat er telkens een potje in als mijn olie vervangen is.
Rohnny
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 1680
Geregistreerd: 11 maart 2007, 09:04
Woonplaats: Zoutleeuw

Berichtdoor woutvc » 16 okt 2009, 07:09

En waar kan je dit ergens verkrijgen?
woutvc
SWRT RALLY PILOT

 

 
Berichten: 971
Geregistreerd: 07 mei 2009, 08:26
Woonplaats: Heestert

Berichtdoor SHARK » 16 okt 2009, 07:21

bv bij een autoparts winkel

een auto stop

auto 5 mss ?

brezan ...

:wink:
GO FAST ...OR GO HOME
SHARK
Moderator

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 1687
Geregistreerd: 04 aug 2005, 14:26

Berichtdoor Windels » 16 okt 2009, 07:37

hmm ik ben niet zo zot aan die dingen. Je kunt toch niet zeker zijn welke gevolgen dit kan hebben aan u dichtingen en andere onderdelen?

Heb je gevraagd aan u garagist of dit ok is?

Dat veel voorkomend probleem die je omschrijft, is dat niet voor diesels die weinig km's doen?
Windels
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 2118
Geregistreerd: 28 feb 2009, 14:18
Woonplaats: Lauwe

Berichtdoor Rohnny » 16 okt 2009, 12:41

Windels schreef:hmm ik ben niet zo zot aan die dingen. Je kunt toch niet zeker zijn welke gevolgen dit kan hebben aan u dichtingen en andere onderdelen?

Heb je gevraagd aan u garagist of dit ok is?

Dat veel voorkomend probleem die je omschrijft, is dat niet voor diesels die weinig km's doen?


Mijn garagist is er tevreden over,hij zegt toch ook dat het beter is tegen slijtage.Hij doet dit ook in zijn rally gtt.
Rohnny
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 1680
Geregistreerd: 11 maart 2007, 09:04
Woonplaats: Zoutleeuw

Berichtdoor Windels » 16 okt 2009, 17:30

mja mss zal het 3% helpen bij minder slijtage :p

en ga je er 650 000 km kunnen me rijden in plaats van 625 000? :p

ik zal eens navragen uit interesse. ik denk dat die wagens wel goed genoeg ontworpen zijn om zo al goed genoeg te lopen :p
Windels
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 2118
Geregistreerd: 28 feb 2009, 14:18
Woonplaats: Lauwe

Berichtdoor Fast Willem » 16 okt 2009, 17:46

Stel jullie eens de vraag........olieproducenten geven veel geld uit aan research om olie zo goed mogelijk te maken!
Dan zouden die additieven allang in de olie verwerkt zitten als ze zo goed zijn!!!! Als ze er al niet inzitten. :wink: :wink:
Werk zelf in een oliemengfabriek en er gaan al een heleboel additieven in.

Grtz. K.
Subaru heerst!
Fast Willem
X-treme driver

 

 
Berichten: 522
Geregistreerd: 04 jan 2005, 18:08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor Windels » 16 okt 2009, 18:39

hah zo had ik het zelfs nog niet bekeken

mooi argument:p i'm in :d
Windels
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 2118
Geregistreerd: 28 feb 2009, 14:18
Woonplaats: Lauwe

Berichtdoor BoostScooby » 16 okt 2009, 21:12

Fast Willem schreef:Stel jullie eens de vraag........olieproducenten geven veel geld uit aan research om olie zo goed mogelijk te maken!
Dan zouden die additieven allang in de olie verwerkt zitten als ze zo goed zijn!!!! Als ze er al niet inzitten. :wink: :wink:
Werk zelf in een oliemengfabriek en er gaan al een heleboel additieven in.

Grtz. K.




Kostprijs per liter olie zal er ook wel voor iets tussen zitten zeker ?


Bvb bij Marly verkopen ze zowel gewone synthetische oliƫn als losse additieven (voor in de olie en voor in brandstof ) maar ze verkopen ook oliƫn met de additieven reeds in bvb de Black Gold Bi-synthetic olie .
Afbeelding
BoostScooby
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 6896
Geregistreerd: 11 nov 2004, 21:55
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor BoostScooby » 16 okt 2009, 21:18

Voor reiniging v door roet vervuilde inlaatcollectoren en EGR bij diesels gebruiken professionelen meestal Abcon-producten .

http://www.abconprodukten.nl/N_frame.ht ... _xp_5.html

http://www.abconprodukten.nl/N_frame.ht ... _xp_5.html
Afbeelding
BoostScooby
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 6896
Geregistreerd: 11 nov 2004, 21:55
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor T-web » 17 okt 2009, 07:34

Daarom is het net zo belangrijk om de juiste motorolie en brandstof te kiezen volgens jouw motor.
De nieuwste dieseltechniek met roetfilter,katalysator, EGR-klep enz...dat is zo'n technisch vernuft, dat je beter met de nieuwste software in je wagen rondrijdt, maar ook dat je het beste v/h beste gebruikt die er momenteel te krijgen is aan smeer- en brandstoffen.
Daarom kon je al lezen dat ik mijn olie meebreng naar de garage, dat ik V-power diesel tank en dat ik om de 10 tankbeurten een Bardahl additief bij de diesel doe...dan ben ik gerust en kan ik mij zelf niets verwijten. Moest 't ooit misgaan, dan weet ik dat dit niet aanmij kan liggen, toch tenminste niet aan 't feit van gebrek aan zorg voor de motor. Want ik wil deze zolang mogelijk in topconditie houden, mijn subaru diesel is gewoon een droom om mee onderweg te zijn, en daarom vertroetel ik deze ook graag. :D
Mijn Subaru Forester: <<<Klik>>>
T-web
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 738
Geregistreerd: 08 nov 2008, 06:20
Woonplaats: Wakkerzeel

Berichtdoor Jo » 17 okt 2009, 11:58

Fast Willem schreef:Stel jullie eens de vraag........olieproducenten geven veel geld uit aan research om olie zo goed mogelijk te maken!
Dan zouden die additieven allang in de olie verwerkt zitten als ze zo goed zijn!!!! Als ze er al niet inzitten. :wink: :wink:
Werk zelf in een oliemengfabriek en er gaan al een heleboel additieven in.

Grtz. K.


200% mee akkoord!

Jo
Jo
SWRT RALLY PILOT

 

 
Berichten: 1322
Geregistreerd: 20 maart 2007, 19:39

Berichtdoor Filip Galle » 17 okt 2009, 17:54

Mijn ervaring misschien nog even verduidelijken:
mijn (benzine-)motor heeft momenteel 270.000 km en loopt duidelijk stiller wanneer ik bij elke olieverversing Bardahl-additief toevoeg, en zo om de 10.000 km de injectoren reinig...
Waarschijnlijk zal dat op een jongere motor minder merkbaar zijn.
Filip Galle
X-treme driver

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 399
Geregistreerd: 01 aug 2007, 10:28
Woonplaats: Gullegem

Berichtdoor BoostScooby » 22 okt 2009, 21:30

Afbeelding
BoostScooby
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 6896
Geregistreerd: 11 nov 2004, 21:55
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Berichtdoor blackWRX » 26 okt 2009, 21:11

Kan de EGR klep niet gewoon afgedopt worden?
Wij rijden ook met een VW beetle 1.9 tdi en ik heb de EGR klep gewoon volledig gereinigd, daarna afgedopt en het vacuumslangetje dichtgeknepen.
Alleen nog mooie frisse lucht in de motor nu :wink:
- Fun car : Subaru Impreza WRX 2005
- Fun car 2 : 1973 VW kever 1300 S
- Daily drive : Citroƫn Berlingo 2.0 HDI lichte vracht
blackWRX
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 865
Geregistreerd: 05 maart 2006, 10:34
Woonplaats: Puurs

Berichtdoor Gvdp » 26 okt 2009, 21:15

wat is afdoppen en hoe doet ge dat precies? :shock:
heb veel problemen met inhouden momenteel (precies of de handrem opstaat).
Gvdp
Rally-driver

 

 
Berichten: 163
Geregistreerd: 26 jan 2009, 16:04
Woonplaats: Neerpelt

Berichtdoor blackWRX » 26 okt 2009, 21:28

Even gezocht en zelfs met een mooie how to:


http://www.home.zonnet.nl/leeoscar/egr_afdoppen.htm
- Fun car : Subaru Impreza WRX 2005
- Fun car 2 : 1973 VW kever 1300 S
- Daily drive : Citroƫn Berlingo 2.0 HDI lichte vracht
blackWRX
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 865
Geregistreerd: 05 maart 2006, 10:34
Woonplaats: Puurs

Berichtdoor blackWRX » 26 okt 2009, 21:32

- Fun car : Subaru Impreza WRX 2005
- Fun car 2 : 1973 VW kever 1300 S
- Daily drive : Citroƫn Berlingo 2.0 HDI lichte vracht
blackWRX
SWRT RALLY PILOT

 

Avatar gebruiker

 
Berichten: 865
Geregistreerd: 05 maart 2006, 10:34
Woonplaats: Puurs

Volgende

Keer terug naar Boxer-Diesel

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten